Over De Hoogmoed
30 jaar
Eigenlijk is iedereen die voor zichzelf begint een beetje hoogmoedig, vandaar de naam. Meteen bedacht dat het registreren van ‘De Val’ misschien een goed idee was, maar gelukkig is het zo ver nooit gekomen.
De Hoogmoed is nu bijna 30 jaar actief als ontwerper en leverancier van grafische producties. In de tijden dat de bergen tot in de hemel rezen, zelfs met drie man, maar gezien mijn stap om in 2004 naar Spanje te verhuizen, sindsdien weer in mijn dooie eentje, met steun van diverse free-lance collega’s als dat nodig is. De techniek heeft de afgelopen jaren mijn stap natuurlijk makkelijker gemaakt,
Vragen over mijn bereikbaarheid worden me zo af en toe natuurlijk wel gesteld. In de praktijk neem ik werkelijk altijd mijn telefoon aan, als ik niet al in gesprek ben. Maar dan bel ik subiet terug. Je weet in ieder geval zeker dat je je probleem niet eerst drie keer aan een collega hoeft uit te leggen, om vervolgens te horen dat je daar Herman toch echt zelf voor zou moeten hebben. Wel zo efficiënt.
Wat kan ik verder nog over mezelf zeggen?
Gedreven, enthousiast, harde werker, zie de humor er meestal wel van in.
Zie in iedere klus een uitdaging en weet de grenzen van de mogelijkheden op te zoeken, maar ook te respecteren.
Genoeg geronk! Tot snel.
Copy
Het leukste deel van mijn werk is eigenlijk wel teksten, ofwel ‘copy’.
Het voordeel van een grafisch ontwerper die ook de copy doet, is dat de tekst altijd past ;-). Maar spelen met tekst is ook mijn lust en mijn leven. Niet te serieus, hou het luchtig.
Dus als je dat wilt, (her-)schrijf ik met plezier een tekst over een overname, fusie, opening, event, expositie, site. En als dat dan ook nog opgemaakt moet worden is het helemaal feest.
Herman Rienstra
De Hoogmoed is de handelsnaam van Herman Rienstra. Zo kun je wat gerichter googlen ;-).
Zoals je kunt zien op deze website, ik sta voor mijn werk en voor mijn klanten, maar probeer niet belangrijker te doen dan nodig.